ای‌ام‌دی باگ TPM را تأیید و راه‌حلی موقت برای رفع آن ارائه کرد

مشکل TPM که می‌تواند باعث مکث موقت در تعامل یا پاسخگویی سیستم شود، توسط ای‌ام‌دی تأیید شد و این شرکت راه‌حلی موقتی برای آن ارائه کرد.

 

سیستم‌های ای‌ام‌دی رایزن دارای باگ بزرگی هستند و درحال‌حاضر کاربرانی که از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند راهی برای رفع آن ندارند. مشکل مربوط به Trusted Platform Module یا TPM است که ویندوز ۱۱ به آن نیاز دارد. پردازنده‌های رایزن که از سیستم‌افزار TPM استفاده می‌کنند، حتی در هنگام انجام کارهای روزمره نیز دچار مشکل می‌شوند.

ورج می‌نویسد هنگامی که ویندوز ۱۱ معرفی شد، مایکروسافت اعلام کرد برای نصب آن به TPM 2.0 نیاز است. البته برخی از کاربران راهی برای دور زدن آن پیدا کردند اما اگر فردی بخواهد سیستم‌عامل مذکور را به درستی نصب کند باید سخت‌افزار مورد نیاز را دراختیار داشته باشد. از TPM 2.0 به منظور ایجاد کلید رمزنگاری‌شده برای دستگاه شما استفاده می‌شود. این قطعه سعی دارد از رایانه‌ دربرابر هکرهایی که قصد دستکاری اطلاعات حساس را دارند، محافظت کند. TPM رمزگذاری عمیق را روی رایانه شخصی شما انجام می‌دهد، این کلیدهای مخفی را برای چیزهایی مانند Windows Hello و BitLocker ذخیره می‌کند و در صورت حمله‌ آن‌ها را در مکانی امن نگهداری می‌کند. ویندوز ۱۱ از سخت‌افزار و سیستم‌عامل TPM پشتیبانی می‌کند، اما شما تنها به یکی از آن‌ها نیاز دارید.

اکنون چندین ماه است که برخی از کاربران ای‌ام‌دی مشکلاتی را در عملکرد سیستم خود گزارش می‌کنند. یکی از کاربران از کاهش سریع فریم ریت و حتی صدای «رباتیک» سیستم صحبت کرده است. مسئله‌ی پیش‌آمده به پردازنده‌های ای‌ام‌دی مرتبط است، نه ویندوز ۱۱. این مشکل در ویندوز ۱۰ نیز دیده شده است. سرانجام شرکت مذکور به گزارش‌های کاربران واکنش نشان داده و گفته مشکل را پیدا کرده است. ای‌ام‌دی می‌گوید موضوع به بخشی از مادربرد مرتبط می‌شود که «می‌تواند باعث مکث موقت در تعامل یا پاسخگویی سیستم تا پایان تراکنش» شود.

ای‌ام‌دی در بخشی از اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده، دلیل این مشکل را چنین شرح می‌دهد:

AMD تشخیص داده که پیکربندی‌های منتخب سیستم AMD Ryzen ممکن است به‌طور متناوب تراکنش‌های حافظه مرتبط با fTPM را در حافظه فلش SPI واقع در مادربرد انجام دهند، که این امر می‌تواند منجر به توقف موقت در تعامل یا پاسخگویی سیستم تا پایان تراکنش شود.

راه‌حل موقت ای‌ام‌دی استفاده از dTPM مبتنی بر سخت‌افزار است. البته شاید لازم نباشد چنین کاری انجام دهید زیرا به نظر نمی‌رسد تا حل شدن این مشکل فاصله‌ی زیادی داشته باشیم. اگر مادربرد شما دارای هدر TPM 2.0 سازگار باشد، بسته به ساخت مادربرد، باید حدود ۲۰ تا ۶۰ دلار برای یک تراشه TPM هزینه کنید. ای‌ام‌دی می‌گوید قبل استفاده از dTPM، سیستم‌های رمزگذاری مبتنی بر TPM، مانند BitLocker Drive Encryption را غیرفعال کنید و مطمئن شوید که از داده‌های سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید.

اگر نمی‌خواهید مراحل خرید و نصب تراشه TPM را طی کنید، می‌توانید منتظر بمانید زیرا اوایل ماه مه فایل‌های BIOS ای‌ام‌دی که مشکل را رفع می‌کنند دردسترس قرار می‌گیرند. البته شرکت مذکور می‌گوید زمان دردسترس بودن آن بسته به مدل مادربردی که دارید متفاوت است.

 

 

مطالعه بیشتر

جهت به اشتراک گذاری این مطلب روی رسانه مورد نظر کلیک کنید.

ارتباط با ما

جهت خرید آنتی ویروس و ضد باج افزار و مشاهده محصولات ما اینجا کلیک کنید.

آنتی ویروس و ضد باج افزار

کاوش پردازش کارگزار فناوری اطلاعات

جشنواره فروش سرور HP

جهت دریافت اطلاعیه جشنواره پیش رو فرم رو برو را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سیستم باتری مانیتورینگ آرکا

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

لینک دانلود

جهت نمایش لینک های دانلود اطلاعات زیر را تکمیل نمایید.