کارشناسان گوگل در سال گذشته تعداد بی سابقه ای از اشکالات امنیتی روز صفر را کشف کردند!

Project Zero در سال 2021، 58 اکسپلویت در طبیعت را شناسایی کرد.!

بر اساس گزارشی از این تیم، Project Zero، یک تیم داخلی متشکل از کارشناسان و تحلیلگران گوگل که وظیفه یافتن تهدیدات امنیت سایبری پیشرفته موسوم به آسیب‌پذیری‌ها و سوء استفاده‌های روز صفر را برعهده دارد، در سال 2021 رکوردشکنی 58 اکسپلویت در طبیعت را شناسایی کرد.

آسیب‌پذیری روز صفر به نقص‌های امنیتی اشاره دارد که توسعه‌دهندگان به تازگی از آن آگاه شده‌اند. هنگامی که چنین نقص هایی شناسایی نشوند، می توانند منجر به نقض داده ها و حملات باج افزار شوند. سال گذشته، مایکروسافت قبل از انتشار سریع وصله‌های به‌روزرسانی امنیتی برای بیش از 100 خطر احتمالی، به کاربران درباره آسیب‌پذیری‌های روز صفر در ویندوز 10 و نرم‌افزارهای دیگر، از جمله Microsoft Exchange و Microsoft Office هشدار داد.

از زمان شکل گیری در سال 2014، بیشترین تعداد اکسپلویت های روز صفر Project Zero در سال 2015 با مجموع 28 مورد، کمتر از نیمی از اکسپلویت های شناسایی شده در سال 2021 بود. این تضاد سال به سال حتی بیشتر بود، با تنها 20 اکسپلویت روز صفر در سال 2020 شناسایی و فاش شد. این افزایش ممکن است نشان دهنده روند رو به رشد حملات سایبری باشد که در طول همه‌گیری کووید-19 و محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال افزایش یافته است، اما Project Zero می‌گوید که مقصر احتمالی بهبود در شناسایی و گزارش رویدادهای روز صفر است.

بنابراین، با وجود افزایش روز صفر شناسایی شده، به نظر نمی رسد امنیت آنلاین شما بیشتر از سال های گذشته در خطر باشد، حداقل در مورد آسیب پذیری های روز صفر.

 

منبع: وب سایت Cnet

جهت به اشتراک گذاری این مطلب روی رسانه مورد نظر کلیک کنید.

ارتباط با ما

جهت خرید آنتی ویروس و ضد باج افزار و مشاهده محصولات ما اینجا کلیک کنید.

آنتی ویروس و ضد باج افزار

کاوش پردازش کارگزار فناوری اطلاعات

جشنواره فروش سرور HP

جهت دریافت اطلاعیه جشنواره پیش رو فرم رو برو را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سیستم باتری مانیتورینگ آرکا

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

لینک دانلود

جهت نمایش لینک های دانلود اطلاعات زیر را تکمیل نمایید.