گوگل به لطف هوش مصنوعی جدی‌تر از همیشه با سایت های اسپم مقابله می‌کند!

گوگل می‌گوید با اتکا بر هوش مصنوعی توانسته تعداد زیادی از سایت‌های اسپم را از صفحه‌ی نتایج جست‌و‌جو خارج کند و اکنون ۹۹ درصد صفحات نتایج هیچ لینک اسپمی ندارند.

گوگل در جدیدترین گزارش Webspam می‌گوید موتور جست‌و‌جویش در سال ۲۰۲۱ توانست ۶ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ وب‌سایت‌های اسپم را شناسایی کند. گوگل این دستاورد را مدیون سیستم ضداسپم SpamBrain است که بر پایه‌ی هوش مصنوعی توسعه داده شده و توانسته بیش از ۹۹ درصد جست‌و‌جوها را بدون لینک‌های اسپم به نمایش بگذارد.

سیستم SpamBrain اجازه نداده کاربران روی سایت‌های مخرب که حاوی بدافزار هستند و سایت‌های کلاهبرداری که هدف آن‌ها فریب کاربران برای دسترسی به اطلاعات شخصی آن‌ها است، کلیک کنند. گوگل می‌گوید از آنجاکه اسپمرها به‌طور مداوم در حال یافتن راهکارهایی برای دور زدن فیلترهای این شرکت هستند، استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی برای مقابله با آن‌ها ضروری است.

موتور جست‌و‌جو مهم‌ترین محرک درآمدهای گوگل محسوب می‌شود و همین موضوع اهمیت آن را برای اهالی مانتین‌ویو بسیار بالا می‌برد. گوگل همواره در تلاش است وب‌سایت‌های باکیفیت و ایمن را در رتبه‌های بالاتر صفحه‌ی نتایج به نمایش بگذارد.

وب‌سایت‌های اسپم با بهره‌گیری از تکنیک‌های سئو به‌شکل مصنوعی رتبه‌ی خود را در صفحه‌ی نتایج بالا می‌برند تا بیشتر دیده شوند و کاربر روی آن‌ها کلیک کند. گوگل می‌گوید وب‌سایت‌هایی که الگوریتم موتور جست‌و‌جو را فریب می‌دهند از صفحه‌ی نتایج حذف می‌کند.

به ادعای گوگل، استفاده از SpamBrain به کاهش ۷۰ درصدی «اسپم‌های هک‌شده» منتهی شده است. در این حالت منظور وب‌سایت‌هایی هستند که به کدهای مخرب آلوده شده‌اند و هکر با این کدها می‌فهمد کاربر چه حرف‌هایی را در صفحه‌کلید کامپیوتر فشار داده و از این طریق اطلاعات ورود حساب‌های کاربری آن‌ها را به سرقت می‌برد.

دیگر نوع این دسته از وب‌سایت‌های اسپم شامل سناریویی می‌شود که هکر بدافزار را وارد کامپیوتر و کاربر را به سایت‌های مخرب هدایت می‌کند. گوگل می‌گوید SpamBrain به این شرکت برای خارج کردن این نوع وب‌سایت‌های اسپم از صفحه‌ی نتایج کمک می‌کند.

 

منبع: وب سایت زومیت

جهت به اشتراک گذاری این مطلب روی رسانه مورد نظر کلیک کنید.

ارتباط با ما

جهت خرید آنتی ویروس و ضد باج افزار و مشاهده محصولات ما اینجا کلیک کنید.

آنتی ویروس و ضد باج افزار

کاوش پردازش کارگزار فناوری اطلاعات

جشنواره فروش سرور HP

جهت دریافت اطلاعیه جشنواره پیش رو فرم رو برو را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سیستم باتری مانیتورینگ آرکا

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

لینک دانلود

جهت نمایش لینک های دانلود اطلاعات زیر را تکمیل نمایید.